radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

رفیق



 بضیا اون قدر رفیقن ادم جلوشون کم میاره...



فقط...



 جـ. ادمـ ها جای بغض کردن باید گریـــه کنند...


 

  پ.ن: کاشـ جای خودخواهی کمـی غرور داشتـم!



                                                                         ادامه دارد...


گزیده



 آقای کوینر و پسربچه ی درمانده

اقای کوینر پسر بچه ای را دید ک زارزار گریه می کرد، علت غم وغصه اش را از او پرسید. پسربچه گفت: من دو سکه برای رفتن ب سینما جم کرده بودم اما پسرکی امد و یکی از ان ها را از دستم قاپید. بعد ب پسری ک ان دورتر دیده می شد اشاره کرد. اقای کوینر پرسید: مگر با داد و فریاد مردم را ب کمک نخواستی؟ پسر بچه با هق هق شدیدتری گفت: چرا.

اقای کوینر همان طور ک داشت ب او با مهربانی او را نوازش می کرد دوباره پرسید: کسی صدایت را نشنید؟ پسر بچخ هق هق کنان گفت:ن. اقای کوینر پرسید: نمی توانی بلندتر فریاد بزنی؟ پسر بچه با امیدواری تازه ای نگاهی ب او کرد و گفت: ن.

ان گاه اقای کوینر لب خندی زد و بعد گفت: پس حالا ان یکی سکه را ه مبده بیاد. اخرین سکه را از دست پسر بچه گرفت و بی واهمه ب راهش ادامه داد.

 

از "حکایت های جناب کوینر" نوشته برتولت برشت - از مجموعه داستان کوتاه "نقطه سرخط!" ترجمه علی عبداللهی

 



کک هایی ک نمی گزند...


تهران – شبکه یک سیما – شب هنگام

صحبت های آقای رئیس جمهور با مردم.

در یکی از بخش های سخنان نفر اول مدیریت اجرایی کشور، ایشان بابت اجرای همراه با نقص توزیع سبد کالا از مردم عذرخواهی کردند: "اگر مردم در زمینه سبد کالا به زحمت افتادند ، من به عنوان رئیس جمهور از آنان عذرخواهی میکنم. این دولت اگر نقص داشته باشد خواهد گفت و ما نقص داشتیم و عذرخواهی می کنیم. "

این پذیرش اشتباه، کم ترین اثرش دلگرمی و همراهی مردم با دولت و این طرح است.

 

بندرعباس – سینما ستاره شهر – از بعدازظهر به بعد

ساعت 2 بعدازظهر شروع جشن واره فیلم فجر.

مردم بسیاری در سالن سینما منتظر پخش اولین فیلم جشن واره فجر در بندرعباس هستند، بی هیچ فیلمی روی پرده... ساعت نزدیک 4 عصر است. زمان سانس دوم شروع شده و هنوز هیچ فیلمی اکران نشده است.

2 سانس اول جشن واره در بندرعباس بی هیچ اکرانی گذشت. مشکل فنی با همراهی دوستان سینماگر حل شده. ساعت 5:10 عصر است و طبق سخنان مسئولین برگزاری، تمام بلیط های سانس 6 فروخته شده. این در حالی است که هیچ صف و پروسه گیشه برای فروخته شدن بلیط دیده نشده است! ساعت از 6 گذشته، فیلم این سانس هنوز اکران نشده، برخی از مردم به نحوه فروش و توزیع بلیط اعتراض دارند. مسئولین هنری ارشاد در محل حضور دارند. دوستانی که در سالن منتظر پخش فیلم هستند از صندلی های سینما خبر می دهند. 

عکس از شهاب آب روشن لحظاتی پس از اتمام فیلم

(ب تیتراژ در حال پخش و صندلی های خالی دقت کنید!)


معاون هنری ارشاد پیشنهاد برخی دوستان (گمان این دوستان، این است ک سالن پر شده و مشکل نبودن بلیط است!) مبنی بر نشستن تمشاچی ها بین راهرو – این اتفاق، امری طبیعی در جشن واره هاست – را نمی پذیرد.

فیلم اول ِ جشن واره فجر در بندرعباس در حال پخش است. برخی سینماگران که بعد از اکران فیلم، موفق به تهیه بلیط نشده اند و پشت درب سالن حضور دارند به مسئول و نماینده ارشاد پیشنهاد می دهند برای روزهای آینده، جایگاهی برای اهالی سینما در نظر گرفته شود. "برای سینماگران این اطمینان وجود داشته باشد که عدم حضور ایشان در سالنی با صندلی خالی رخ نمی دهد!! این عدم حضور، صرفن به دلیل استقبال مردم از جشن واره است." معاونت ارشاد نمی پذیرد: بین مردم و سینماگران تفاوت نمی گذارم.

یک روز از این ماجرا گذشته و هیچ کدام از مسئولین اجرایی ِ برگزاری جشن واره از اتفاقات روز اول عذرخواهی نکرده است.

 

پی نوشت: برگزاری جشن واره فیلم فجر در بندرعباس اتفاق بسیار خوبی است، ولی این عدم تناسب بین رفتار ریاست جمهوری و بی تدبیری برگزارکننده ی اجرایی ِ جشن واره در روز نخست، سوال بی پاسخی است!؟

به امید روزهایی بهتر برای جشن واره فیلم فجر بندرعباس و البته سینمای هرمزگان

 

*در زمان تنظیم این متن، عذرخواهی رسمی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بابت اتفاقات روز اول جشن واره منتشر نشده است.

 

17 بهمن 92


 پس نوشت: مطلبی در این زمینه از وبلاگ لی

 پس نوشت0: این متن را با کمی تغییرات در روزنامه ندای هرمزگان تاریخ 19بهمن92 بخوانید.


روزهای سینمایی بندرعباس


 این روزها همه جا صحبت از جشنواره سینمایی فجر می شود. علی قاسمی مطلبی نوشته با عنوان "تب فجر به بندرعباس رسید" و ب فیلم هایی ک قرار است در بندرعباس ب نمایش در اید پرداخته. در ادامه مطلب را با هم می خوانیم..


تب فجر به بندرعباس رسید

اگر اهل فیلم و تئاتر بوده باشید و یک بار هم که شده این مقطع از سال را در تهران سپری کرده باشید بهتر صحبت های من را درک خواهید کرد. از آن شوری که در روزهای منتهی به برگزاری جشنواره و به ویژه در حین اکران فیلم ها در بین دوستداران هنر به وجود می آید تا شیفتگانی که از شهر های دیگر از خواندن حال و هوای جشنواره و نقد فیلم ها لذت میبرند. خلاصه اینکه در این مدت روزنامه ها و مجلات و به ویژه فضای مجازی غرق در فیلم و تئاتر میشود اتفاقی که اگرچه کمرنگ تر از سالهای قبل ولی همچنان توام با امید در بین علاقه مندان به سینما جریان دارد. امسال بعد از پنج سال، ما هم این شانس را داریم که در این هیجان سهیم بشویم. امسال میتونیم عصاره ی یک سال سینمای ایران را در ده روز مرور کنیم و خوش بین باشیم که سینما نخواهد مُرد.

سینما ستاره شهر، امسال میزبان بیست فیلم از این رخداد مهم است و این شانس برای ما وجود دارد که بیست بار در این صف داغ سینما بایستیم و خاطراتمان را با فیلم ساز های مختلف ورق بزنیم از گاو مهرجویی به گوزن های کیمیایی بریم و بعد یواش یواش قدم بزنیم تا به یک حبه قند میرکریمی و پله ی آخر مصفا برسیم که هنوز اثرشان روی ذهنمان گرم است.

در ادامه سعی میکنم معرفی کوتاهی از فیلمهایی که جهت اکران در شهرستان ها انتخاب شده است داشته باشم.

رد کارپت – رضا عطاران – 16/11 ساعت 14 و 18
شانزدهم ساعت 14 این جشنواره با دومین اثر عطاران در مقام کارگردان آغار خواهد شد. این فیلم قطعا یکی از آثار جذاب  جشنواره خواهد بود چرا که فیلم در حین برگزاری جشنواره کن در فرانسه ضبط شده و احتمالا با یک فضای مستند از حال و هوای این جشنواره روبرو خواهیم شد. فیلمی که قرار است در آن بزرگانی از سینما مثل اسپیلبرگ و جارموش به تصویر کشیده شوند. هرچند حضور خود عطاران هم به عنوان بازیگر در این فیلم تا حد زیادی بر جذابیت های این فیلم خواهد افزود. نکته جالب دیگری که باعث میشود این فیلم دیدنی باشد احتمالا تغیری است که در کار عطاران خواهیم دید. وی در اولین فیلم خود –خوابم می آد- فروش خوبی کرد که به نظر میرسید همان راه را در سبک فیلمسازیش ادامه دهد اما سراغ ساخت فیلمی جمع جور رفته است که فضای بسیار متفاوتی نسبت به ساخته ی قبلیش دارد.  به احتمال فراوان عطاران در این فیلم نظر منتقدین را بیشتر به سمت خود جلب خواهد کرد.


پنج ستاره – مهشید افشار زاده – 16/11 ساعت 16 و 20
این فیلم که در بخش نگاه نو (فیلم اولی ها) اکران خواهد شد نخستین تجربه افشارزاده به عنوان کارگردان است. باید دید وی پس از سالها بازیگری که حتی در سال 67 توانست کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم بای سیکل ران شود در مقام کارگردان چه خواهد کرد. این فیلم که به موضوع بلوغ خواهد پرداخت. داستان دختری به نام مریم را روایت خواهد کرد که برای تامین هزینه هایش به مشکل بر می خورد. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، همایون ارشادی و سحر قریشی به ایفای نقش میپردازند.


چ – ابراهیم حاتمی کیا – 17/11 ساعت 14 و 18
فیلمی که به نظر میرسد پر مخاطب ترین فیلم امسال حداقل در بندرعباس خواهد بود. بی شک حاتمی کیا در بخش های مختلف جشنواره می تواند کاندیدای کسب سیمرغ  شود. وی که در ابراز نظری در سال 85 اعلام کرده بود آرزو میکند آخرین کارش فیلمی درباره شهید چمران باشد، اکنون این اثر آماده است تا به تماشایش بنشینیم. حانمی کیا که بیشک یکی از بهترین کارگردانان دفاع مقدس است وشاید بهترین آنها یک بار دیگر ما را به دوران جنگ خواهد برد. او همواره شکل متفاوتی از سال های جنگ ارائه داده است که مخاطب را به تفکر بیشتر وا می دارد مثل فیلم های موفقی چون: از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه ای و به نام پدر و این بار یک روز از زندگی چمران در پاوه را به تصویر میکشد که خود شهید چمران شرح مفصلی از آن روز تهیه کرده بود که دست مایه ی این فیلم شده است. نکته ی جالب دیگر در خصوص این فیلم ایجاد اختلاف شدید بین حاتمی کیا و فریبز عرب نیا  بازیگر نقش چمران است که منجر به عدم ادامه کار توسط عرب نیا گردید، تا آخرین پلان های فیلم بدون حضور بازیگر اصلی ضبط شود.


روزگاری عشق و خیانت – داوود بیدل - 17/11 ساعت 16 و 20
داوود بیدل یکی دیگر از کارگردان های فیلم اولی است اثرش که در بخش نگاه نو به نمایش در خواهد آمد. این فیلم به موضوع انقلاب اسلامی می پردازد و تهیه کننده ی آن روح الله شمقدری است که تجربه ی کار در فیلم پایان نامه را نیز در کارنامه دارد.


زندگی مشترک آقای محمودی و بانو – روح الله حجازی - 18/11 ساعت 14 و 18
این فیلم که مورد غضب مسئولان سینمایی دولت دهم قرار گرفته بود بلاخره به روی پرده خواهد رفت. این فیلم با وجود اینکه در جشنواره های خارجی مورد استقبال قرار گرفته بود اما نتوانست در سی و یکمین جشنواره فجر به روی پرده رود و همین موضوع باعث شد است که در بخش خارج از مسابقه سی و دومین دوره، و در کنار فیلم مطرح دیگر یعنی خانه پدری که این فیلم هم به علت شرکت در جشنواره های خارجی نمی تواند در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشد جای بگیرد. حجازی این قول را داده که فیلمش بدون سانسور حتی یک پلان به نمایش در خواهد آمد. این فیلم که سومین ساخته روح الله حجازی است قرار است ادامه ی فیلم دوم وی یعنی –زندگی خصوصی آقا و خانوم میم- باشد که به موضوع خانواده می پردازد. کل این فیلم در یک لوکیشن و در یک خانه قدیمی ضبط شده که همین موضوع می تواند به جذابیت های فیلم بیافزاید. حمید فرخ نژاد، هنگامه قاضیانی، ترانه علی دوستی و پیمان قاسم خانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.


با دیگران – ناصر ضمیری - 18/11 ساعت 16 و 20
با دیگران یکی دیگر از فیلم های نگاه نو می باشد که اولین تجربه ی ضمیری در ساخت فیلم بلند می باشد. بازیگران مطرحی چون هنگامه قاضیانی و بابک حمیدیان در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند .
در این فیلم آرزو به دلیل سقط جنین های مکرر امید خود را به داشتن فرزند، ازدست داده و زندگی مشترک او با امیر حسین در شرایط بحرانی قرار دارد. مریم دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد اما ...


مهمان داریم – محمد مهدی عسکرپور - 19/11 ساعت 14 و 18
عسکرپور مدیرعامل اسبق خانه سینما بعد پنج سال و پشت در گذاشتن مشکلات خانه سینما که در دولت دهم تعطیل شده بود با فیلم مهمان داریم به سینما بازگشته است. وی که قبلا سه بار در جشنواره فجر کادیدای دریافت سیمرغ بلورین گشته، امیدوار است با فیلم مهمان داریم به این موفقیت نائل شود. پرویز پرستویی هم با این فیلم بعد از دو سال و با گریمی متفاوت جلوی دوربین رفته است و یکی از شانس های کسب جایزه بازیگری می باشد. آخرین فعالیت وی کارگردانی سریال شیدایی در صدا و سیما بوده است که با استقبال مخاطبان تلوزیون مواجه شد. در آستانه نیمه شعبان به پدر و مادر سه شهید خبر می دهند که قرار است مهمان عزیزی به دیدنشان بیاید در شرایطی که هیچکدام آمادگی این موضوع را ندارند. به جز پرویز پرستویی، آهو خردمند نیز در این فیلم هنرنمایی می کند.


انارهای نارس – محمد رضا مصطفوی - 19/11 ساعت 16 و 20
گفته میشود که این فیلم می تواند شگفتی ساز باشد. انارهای نارس اولین تجربه ی مصطفوی در سینمای داستانی است که هم در بخش سودای سیمرغ حضور دارد و همچنین از شانس های اصلی در بخش نگاه نو می باشد. پیش از این مصطفوی در سینمای مستند فعالیت داشته است و امسال انارهای نارس را در سکوت خبری مهیای سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر کرده است. پژمان بازغی و آنا نعمتی بازیگران این فیلم هستند که انگیزه ی زیادی برای اثبات توانایی هایشان دارند. در خلاصه داستان این فیلم که متعلق به سینمای مستقل است آمده: آدمی که منتظر است هیچ نشانی ندارد... هیچ نشانه خاصی... فقط با هر صدایی بر می‌گردد
...


رنج و سرمستی – جهانگیر الماسی - 20/11 ساعت 14 و 18
الماسی بازیگر کهنه کار سینما و تلوزیون در رنج و سرمستی برای اولین بار کارگردانی در سینما را تجربه میکند. وی بخشی از شهرت خود را مثل محمد رضا شریفی نیا در حمایت از محمود احمدی نژاد به دست آورد که شروع فیلم برداری این اثر نیز با حضور احمدی نژاد کلید خورد. این فیلم که به موضوع دفاع مقدس می پردازد،
داستان زن آزاده‌ای است که پس از گذشت سال‌ها از جنگ قاتل فرزند خود در اردوگاه عراق را در ایران هنگام کوچ عراقی‌ها در جنگ عراق و آمریکا می‌بیند...


خط ویژه – مصطفی کیایی - 20/11 ساعت 16 و 20
کیایی که دو سال پیش برای فیلم ضد گلوله سیمرغ بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد امسال هم با یک کمدی دیگر به مصاف رقبا خواهد رفت. این فیلم که ابتدا قرار بود با عنوان آقازاده ها ساخته شود پس از پشت سر گذاشتن مشکلات با عنوان خط ویژه پروانه ساخت گرفت. تیم بازیگری خط ویژه را هانیه توسلی، میترا حجار، مصطفی زمانی و هومن سیدی تشکیل می دهند.


برف – مهدی رحمانی - 21/11 ساعت 14 و 18
بعد از فیلم –دیگری- که منتقدین آن را ستودند و –پنهان- که به نظر می رسید برای مخاطب عام ساخته شده است، این بار رحمانی با فیلم برف، سودای سیمرغ در سر دارد. نکته حاشیه ای در مورد این فیلم آن بود که بابک حمیدیان که نقش سرباز را به عهده داشت بعد از مصدومیت شدید در حین تصویر برداری جای خود را به شخص دیگری داد و فیلم برداری برف از سر گرفته شد. این فیلم داستان سربازی را روایت می کند که بعد از گرفن مرخصی به خانه می آید و درگیر اتفاقات ناخوشایندی می شود. فیلم قصه ی صبح تا شب خانواده این سرباز است که فضای نفس گیری را برای مخاطب به وجود می آورد. تمام سکانس های این فیلم با دوربین روی دست فیلم برداری شده است که ما را به یاد آثار اصغر فرهادی می اندازد.


خواب زده ها – فریدون جیرانی - 21/11 ساعت 16 و 20
بعد از اکران جنجالی فیلم من مادر هستم و انصراف جیرانی از اجرای برنامه هفت این بار با خواب زده ها که عنوان اولیه اش زندگی دو گانه فیروز نام داشت و سپس به این نام تغییر کرد در جشنواره حضور دارد. خواب زده ها یک فیلم کمدی است که به زندگی یک کارخانه دار مجرد و ثروتمند و البته خسیس با بازی فرهاد اصلانی می پردازد که دلباخته ی یک دختر جنوب شهر می شود و همین موضوع بستر خواب زده ها را به وجود می آورد . به جز اصلانی، صابر ابر و ساره بیات نیز در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


تمشک – سامان سالور - 22/11 ساعت 14 و 18
اسم سالور بدون شک ما را یاد فیلم -چند کیلو خرما برای مراسم تدفین- می اندازد که با این فیلم انواع جایزه های داخلی و خارجی از جمله
جشنواره فیلم‌های آسیایی بمبئی ، جشنواره سه قاره نانت، جشنواره فیلم لوکارنو، جشنواره فیلم ادینبورگ، جشنواره اوبن فرانسه  را بدست بیاورد. وی که هنوز موفق نشده پروانه نمایش فیلم آمین خواهم گفت را که در سال 89 ساخته است به دست بیاورد با تمشک به فجر امسال قدم گذاشته است که به گفته سالور فیلمنامه تمشک هم بعد از دوازده باز بازنویسی موفق به دریافت پروانه ساخت شده است. این فیلم در شمال و در فضایی ابری و مه آلود تصویر برداری شده است. تصویر برداری این فیلم به عهده محمود کلاری چهره شناخته شده ی سینمای ایران است که می تواند برگ برنده ی تمشک باشد. موضوع فیلم درباره مسئله ی حساسیت برانگیز رحم اجاره ای است که سالور ریسک آن را پذیرفته است. باید دید آیا سالور می تواند مثل چند کیلو خرما... همه را مجذوب خودش کند یا مثل فیلم سیزده 59 توقع منتقدین را برآورده نمی کند. انتظارات از سالور به عنوان یک کارگردان جوان و آینده دار بسیار بالا است. نیکی کریمی، مهدی پاکدل و مهران احمدی چره های شاخص در تمشک می باشند.


خانه پدری – کیانوش عیاری - 22/11 ساعت 16 و 20
بی شک جنجالی ترین فیلم امسال است  که خبر حضورش در جشنواره امسال باعث غافلگیری و شادی اهالی و دوست داران سینما قرار گرفت. شاید روزی که عیاری ساخت فیلم خانه پدری را کلید زد تصورش را هم نمی کرد که تا این حد درگیر مسائل حاشیه ای شود. عیاری که به ساخت فیلم های واقع گرایانه شهرت دارد فیلم خانه پدری را در سال 89 ساخت که تا امروز مجوز اکران نگرفته است. مشکل اصلی در اکران این فیلم مربوط به یکی از سکانس های فیلم است که دختری به دست پدر و برادرش کشته می شود و عیاری در هیچ شرایطی حاضر به اصلاح این سکانس نیست. به هر طریق امسال با مساعدت سازمان سینمایی دولت جدید شرایط برای اکران این فیلم مهیا شده است تا علاقه مندان به کیانوش عیاری سرانجام این فیلم را بر روی پرده و با سه سال تاخیر ببیندو مطمئنا دوست داران واقعی سینما دیدن این فیلم را از دست نخواهند داد چرا که بعید نیست بعد از جشنواره برای اکران عموم دچار مشکلات جدید نشود. کم نبودند فیلم هایی که در فجر های گذشته اکران شدند که یا به اکران عموم نرسیدند یا به صورت محدود پخش شدند. این فیلم
پس از اکران در بخش جنبی شصت و نهمین دوره جشنواره ونیز، توسط مدیر جشنواره به عنوان کشف سال معرفی شد. خانه پدری سرگذشت خانواده ای در شش دهه (1308 تا 1379) می باشد که روایت زندگی پسری است که خود را در مرگ خواهرش مقصر می داند. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی بازیگران شاخص این فیلم هستند.


متروپل – مسعود کیمیایی - 23/11 ساعت 14 و 18
نام کیمیایی و سابقه او کافیست تا کنجکاو باشیم فیلم جدید او را ببینیم، فیلمی که قرار است حال و هوای فیلمهای قدیمی او را داشته باشد اما با این تفاوت که این بار قهرمان او یک زن است که نقش آنرا مهناز افشار بازی می کند. این فیلم چندین بار تغیر نام داد تا در نهایت عنوان متروپل برای آن انتخاب شد. عنوان اولیه آن کلید شکسته بود که با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور تغییر اسامی آن شروع شد. داستان فیلم در یک سینما می گذرد که دختری زخمی وارد آن می شود. محمد رضا فروتن برای بار هفتم با کیمیایی همکاری می کند و پولاد کیمیایی هم همچون گذشته در فیلم پدرش حضور دارد. باید دید آیا مرد هایی که در انتهای خط هستند، قهرمانهای غمگین با چهره ای زخمی، دیالوگ های پر طمطراق ... باز هم در فیلم این پیرمرد سینمای ایران تکرار می شوند یا خیر. معمولا پیشکسوتان دست خالی از جشنواره بر نمی گردند، حتی اگر فوق العاده نباشند.


ملبورن – نیما جاویدی - 23/11 ساعت 16 و 20
جاویدی یکی دیگر از فیلم اولی های امسال است که مثل تعداد زیادی از  فیلم سازها تحت تاثیر مسیر اصغر فرهادی فیلم ساخته است. فیلمی همراه با پنهان کاری و رابطه ی انسان های متوسط. داستان زن و شوهر جوانی در تهران که در آستانه‌ی پرواز به ملبورن گرفتار مسئله‌ای می‌شوند که می‌تواند زندگی‌شان را به خطر بیندازد
. در این فیلم پیمان معادی و نگار جواهریان روبه روی هم قرار گرفته اند تا توقع ما برای دیدن بازی های خوب بالا باشد.


فصل فراموشی فریبا – عباس رافعی - 24/11 ساعت 14 و 18
مهمترین خصوصیت این فیلم تصاویر مستند آن است به گونه ای که تمام نما های فیلم به شیوه ی دوربین مخفی ضبط شده و اکثر فیلم در خیابان می گذرد که همین موضوع مشکلات زیادی را سر راه آنان قرار داده است تا جایی یک گروه قاچاقچی مواد مخدر قصد آسب رساندن به ساره بیات بازیگر اصلی فیلم داشته اند. این فیلم اجتماعی تلاش می کند زنان جنوب شهر که با انواع بزه درگیر هستند را به تصویر بکشد. فیلمهای اینچنینی فرصت مناسبی برای بازیگر اصلی به وجود می آورند تا سیمرغ را به خانه ببرند، باید منتظر ماند و دید.


فرشته ها با هم می آیند – حامد محمدی - 24/11 ساعت 16 و 20
فرشته‌ها که بیایند حتماً باید منتظر اتفاقاتی باشیم. این جمله ای است که به عنوان خلاصه فیلم اعلام شده است. حامد محمدی از آن فیلم اولی هایی است که به جوانان پرداخته است و بازیگرانی چون جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا در آن به ایفای نقش پرداخته اند. حامد محمدی نوشتن فیلمنامه طلا و مس و حوض نقاشی را در کارنامه دارد.


عصبانی نیستم – رضا درمیشیان - 25/11 ساعت 14 و 18
عصبانی نیستم یکی دیگر از فیلمهایی است که دیدنش را نباید از دست داد به چند دلیل. دلیل اول اینکه، درمیشیان پس از سالها کار کردن در کنار مهرجویی قطعا آموخته های زیادی دارد که به تصویر بکشد. دوم، بعد از فیلم اول او یعنی بغض این توقع وجود دارد که با یک فیلم خوب دیگر روبه رو باشیم. سوم، استفاده از یک زوج ایده آل به عنوان بازیگر های اصلی. باران کوثری که بی شک به دنبال کسب سیمرغی دیگر است، و از آن جالب تر دیدن نوید محمدزاده بر پرده سینماست. وی که نمایش خوبی در تئاتر داشته است این بار همه منتظر هنرنمایی او در سینما هستند. چهارم و شاید از همه مهم تر برای ما هرمزگانی ها حضور رضا کولغانی خواننده و بازیگر بندرعباسی در این فیلم است. اکثر بازیگران این فیلم از بین بازیگران تئاتر انتخاب شده اند که می تواند زیبایی های خاص خودش را داشته باشد. این فیلم قرار است قصه ای عاشقانه برایمان تعریف کند قهرمان هایش دانشجویان ستاره دار هستند.


25/11 ساعت 16 و 20

بیستمین فیلمی که در جشنواره ی فجر امسال در بندرعباس به روی پرده خواهد رفت هنوز مشخص نشده است. اما فیلم های مطرحی چون امروز (رضا میرکریمی) اشباح (داریوش مهرجویی) بیگانه(بهرام توکلی) طبقه حساس (کمال تبریزی) قصه ها (رخشان بنی اعتماد) وجود دارند که ندیدن آنها برای فیلم بین های بندرعباس سخت است و در لیست ارائه شده جهت اکران در بندرعباس وجود ندارند.


امید است که با استقبال از این جشنواره شرایط را برای اکران هر ساله ی آن مهیا کنیم.

  

 پ.ن0: لینک همین مطلب را در نشریه "ندای هرمزگان" بخوانید.

  پ.ن1: مطلبی در این زمینه از وبلاگ "آبی-صورتی"