radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

خبر


 اصغر فرهادی گولدن گلوب را برد 



پ.ن: تبریک


30نما


برخی از هنرمندان استان با ارسال نامه ای خطاب استاندار از وی خواستند تا در این ارتباط همکاری های لازم را انجام دهد. متن کامل این نامه که در بسیاری از وبلاگ ها و سایت های استانی نیز انعکاس داشته بدین شرح است: جناب آقای عزیری، استاندار محترم هرمزگان / به استحضار می رساند زمان اندکی تا آغاز سی مین جشنواره بین المللی فیلم فجر تهران مانده است، لذا درخواست می شود طبق تفاهمنامه ای که در سال 1387 مابین استانداری هرمزگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده و با توجه به سابقه ی بندرعباس در برگزاری دو دوره ی این جشنواره و ظرفیت های موجود نظیر سه سالن مجهز سینما، امکان برگزاری این جشنوارهی معتبر و ملی را برای شهروندان بندرعباس فراهم نمایید.

به گزارش هرمزگان نیوز به نقل از ندای هرمزگان، اثبات میزان علاقه سینمادوستان هرمزگانی در برگزاری همزمان جشنواره و دیگر مزایایی اکران فیلم های این جشنواره با توجه به میزان علاقه طیف هنری استان امر سهل و آسانی است.

احسان رضائی فیلمساز هرمزگانی معتقد است مهمترین اتفاق سینمایی کشور، جشنواره فیلم فجر است که در واقع بهترین تولیدات یکساله سینمای ایران در آن به نمایش در می آید. به گفته وی، در یک دهه اخیر مسئولان جشنواره فجر تصمیم گرفتند این جشنواره را در استان ها و خارج از تهران نیز برگزار کنند که همان گونه که شاهد هستیم هر ساله 10 تا 12 استان این جشنواره را همزمان با تهران برگزار می نمایند.

رضایی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در بندرعباس باعث توجه بیشتر مردم به مقوله سینما می شود و همچنین مخاطبین می توانند در طی این 10 روز بهترین  اثار سینمایی کشور را همزمان و همراه با سینما دوستان تهرانی به تماشا بنشینند.

این فیلمساز جوان هرمزگانی بیان داشت: هر ساله شاهدیم که سمینارها و نشست هایی با عنوات اوقات فراغت جوانان و یا نشاط اجتماعی، سلامت جامعه و غیره... برگزار می شود اما در مقابل جشنواره فیلم فجر همه این موراد را در خود دارد. به نظرم سازمانهایی از قبیل اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی امور فرهنگی جوانان و همچنین استانداری، شهرداری و اداره ارشاد می توانند با همکاری و تعامل  این مراسم برگزار کنند. 

مرتضی نیک نهاد - سینماگر و مدیر سایت اثر هنرمند- نیز در مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر در بندر عباس گفت: من به این موضوع فکر می کنم که آیا مسولان عالی استان برای ایجاد خوراک فرهنگی شهروندان برنامه ای دارند یا خیر!  اینجانب تصور می کنم اینگونه نیست اما  اگر برنامه ای ترسیم شده است باید اهمیت حضور جشنواره بین المللی فیلم فجر در مرکز استان به اطلاعشان برسد.

وی افزود: یقینا هنوز هم هنر و ورزش به عنوان دو عامل اصلی ایجاد نشاط و تعامل فرهنگی میان اقشار مختلف یک جامعه به حساب می آید، برگزاری جشنواره فیلم فجر بعد از سال 87 برای هرمزگان به دلیل سهل انگاری های مدیران وقت استان ناممکن شد و استانداری هم هیچگاه سعی در رفع موانع نکرد، به همین منظور مدتی قبل تعدادی از هنرمندان و شهروندان بندرعباس طی نامه ای از استاندار هرمزگان خواستند این امکان را در سال جدید مانند سایر شهرستانهای دیگر برایشان فراهم کنند.

این فعال هنری ابراز امیدواری کرد که به جای هزینه هایی که صرف جشنواره ها و همایش های فرمایشی می شود، تمرکز مسئولان بر روی جشنواره معتبر فجر باشد تا هم سینما زنده و جاری باقی بماند هم شهرستانها امکان تماشای فیلم ها را همزمان با پایتخت نشینان را داشته باشند.

در ادامه این گزارش و با توجه به شوق و ذوق بسیاری از هنرمندان استان برای برگزاری جشنواره سی ام در بندرعباس، حجت الاسلام مریدی زاده - مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی هرمزگان- گفت: در صورت مساعدت استانداری به طور حتم اداره کل ارشاد از برگزاری همزمان فیلم فجر حمایت می کند و تلاش خواهیم کرد تا با پیگیریهای لازم، جشنواره فیلم فجر به صورت همزمان با تهران در بندرعباس اجرا شود.

سال 87 اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی هرمزگان با انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت ارشاد و استانداری هرمزگان برخی از فیلم های جشنواره فجر همزمان در سینماهای بندرعباس اکران شد که مورد توجه سینما دوستان و مردم هرمزگان واقع شد. این رویه دو سال ادامه یافت اما وزارت ارشاد به دلیل بدهی 120 میلیون تومانی استانداری از برگزاری همزمان جشنواره در سال 89 خودداری کرد و این مراسم هنری بسیار پرطرفدار با عدم همکاری استانداری و نپرداختن هزینه فیلم های اکران شده ناتمام ماند.

مسئول امور سینمایی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان هرمزگان در همین زمینه اظهار کرد: در دوران تصدی امیرزاده به عنوان مدیرکل ارشاد بارها رایزنی جهت پرداختن بدهی 120 میلیونی استانداری به وزارت ارشاد انجام گرفت اما استاندار وقت آقای صاحب محمدی از اجرای کامل این تفاهم نامه طفره رفت و حاضر به پرداخت بدهی استانداری نشد.

اکبری گفت: با توجه به میل و اشتیاق هنرمندان جوان هرمزگانی و فرصت اندک برگزاری جشنواره فیلم فجر، طی روزهای گذشته نامه ای از طریق امور سینمایی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی به استاندار نوشته و از وی تقاضای کرده ایم که در زمینه پرداخت بدهی قبلی و همچنین اختصاص بودجه برای برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر همکاری و مساعدت نماید.

مسئول امور سینمایی ارشاد استان در پایان گفت: هزینه اکران هر فیلم بیش از ده میلیون تومان می باشد و  در صورت اهتمام استانداری در برگزاری همزمان جشنواره به هزینه ای بالغ بر 120 میلیون تومان نیاز است.

در حاشیه غفلت استانداری و اداره کل ارشاد استان در برگزاری همزمان فیلم فجر، تاکنون 12 استان از برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر استقبال کردند و در همین راستا، به زودی هیاتی برای ارزیابی و انجام توافقات نهایی به استانهای متقاضی می رود. 

در همین ارتباط محمود زنده نام، مدیر امور استان های جشنواره با اشاره به این موضوع که بیش از دوازده استان تاکنون از برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده اند، گفت: از استانداران، نمایندگان مجلس و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تشکر می کنم و از استقبالی که درخصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها کرده اند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر قدمی هرچند کوچک در جهت مردمی کردن فرهنگ برداریم.

دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز از مسئولان استانی خواست تا هر چه سریعتر مراتب آمادگی خود برای برگزاری این جشنواره را به دبیرخانه جشنواره اعلام کنند.

محمد خزاعی گفت: معمولا علاقمندان به سینما به تهران می آمدند تا در صفهای طولانی سینماهای تهران بایستند و شاهد فیلمهای این جشنواره باشند. اما امسال با اجرای جشنواره در شهرستانها استعداد یابی در حوزه سینما نیز صورت می گیرد.


لینک خبر


خبر


 اعلام نتایج داستان‌های 10 کلمه‌ای لی

 

 برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید.



 لی عزیز خسته نباشی:-)



ج


  <امان از طمع وقتی اوردوز می‌کنه!>


 

   ا.ن

نوس‌تال‌ژی


 یه خونه هرجایی می‌تونه باشه.

می‌تونه بالای ی ساختمون بلند باشه.
می‌تونه تو ی کوچه قدیمی که زیر ی بازارچه‌ست باشه.
می‌تونه بزرگ، یا می‌تونه کوچیک باشه.
می‌تونه برای هر کس مفهومی داشته باشه،
یا هر رنگی داشته باشه.
می‌تونه به رنگ آجر یا به رنگ شیشه و سنگ باشه.
می‌تونه به رنگ قرمز یا به رنگ
ولی ب‌نظر من، یعنی بهتره بگم ما معتقیدیم
خونه هر چی که باشه باید سبز باشه.
بله سبز و همیشه سبز .
.
.
متن تیتراژ سریال خانه سبز با صدای خسرو شکیبایی