radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

radioehsan

این وبلاگ نوشته های روزانه من - احسان - است

هـــَز



  منطقه هــَز*


این روزها ب بهانه مراسم شب قدر فرصتی دست داد کمی ب اتفاقات پیرامونی فکر کنم و نسبت خویش با ان¬ها را بسنجم. چرا بعد از ان¬تخابات و مشخص شدن نتیجه ان و واکنش¬های مثبت داخلی و خارجی راجع¬ب ان, هنوز برخی با خشونت از خواسته¬های مردم سخن می¬رانند؟ واقعیت خیلی ساده است. چرا نزد برخی برخورد با این واقعیت, این¬قدر سخت, پیچیده, خشک و خشن است.

ایجاد رعب و وحشت ِ اردوی افراط¬گرایان – ک ان¬تخابات اخیر ثابت کرد ایشان علی¬رغم ام¬کانات و هیاهوی زیاد, از پای¬گاه اجتماعی ِ ریشه¬دار برخوردار نیستند. بردن فضا ب سمت حوادث 88, سبب از سرگیری خواسته¬ای شده ک مردم با توجه ب شرایط موجود کشور و علی¬رغم این¬ک این موضوع را

اصلی¬ترین خواسته خود, در کنار مسائل اقتصادی, می¬دانند رسیدن ب راه¬حل ان¬را شاید ب بعد از ان¬تخاب کابینه واگذار کرده بودند. دوستانی ک تا پیش از مشخص شدن نتایج ان¬تخابات, روحانی را اصلاح¬طلب می دانستند؛ ب یک¬باره بعد از ان¬تخابات در رسانه¬های خود رنگ عوض کرده وی را با اصرار فراوان اصول¬گرا نامیدند؛ در حالی¬ک مردمی ک ب روحانی و البته برنامه¬ها و سیاست¬های وی رای دادند, برای این حرف¬ها پشیزی ارزش قایل نیستند. مردم منتظر بازخورد مناسبی از سوی رئیس¬جمهور ب مطالبات حداقلی و ب حق خویش می¬مانند. بزرگ¬ترین ویژگی اصلاح¬طلبان, اما, در این دوره از ان-تخابات واقع¬بینی ست ک در ادامه¬اش ب اعتماد مردم ب این ویژگی و رفتن ب سمت نجات ایران از وضع موجود منجر گردید. اما ن مردم و ن اصلاح¬طلبان ب یک موضوع دقت نکردند. این­ک هر بازی حداقل دو طرف دارد؛ ان¬تخاب عقلانیت از سوی اصلاح¬طلبان و اعتدال¬گرایان ک در ادامه¬اش با واکنش مثبت مردم مواجه شده نیاز ب عقل¬گرایی ِ طرف دوم نیز دارد!!

سوالی در این¬جا مطرح می¬شود ک جوابش و تحلیلش بماند برای بعد! این¬ک مخاطب این حرف¬های گاهن متناقض و در مواردی حتا متوهم چ کسانی هستند و اساسن جای¬گاه و ارتباط  مردم در این تفکر کجاست؟

از روز بعد از ان¬تخابات, داد و هوار راه انداختند فلانی از فلان گروه نیست, مدرک دانش¬گاهی¬ش چنین است و قس علی هذا. اگر این حرف¬ها واقعی باشد ک هست؛ نشان¬دهنده حقیقتی تلخ است و ان دور بودن هیاهوکننده¬گان از مردم و راه و خواسته¬شان و البته کور بودن چشم شان در مقابل واقعیات. مردم ب صحبت¬ها و برنامه¬های از جنس خودشان رای دادند, روحانی ب دلیل این¬ک حرفش ب خواسته و حرف مردم نزدیک¬تر بود از سوی مردم ان¬تخاب شد. و راهی جز تداوم این تعامل وجود ندارد! بیایید فرض کنیم اقایان خاتمی, هاشمی و عارف از رئیس¬جمهور منتخب حمایت نکردند و دکتر روحانی اولین دیدارهای بعد از منتخب ِ مردم شدن¬شان با ایشان نبود! اقای روحانی در کارزار انتخابات ب هر دلیل یک سری شعار و برنامه و سیاست¬هایی را مطرح کردند, و مردم علی¬رغم یادگار تلخ گذشته, باز هم برای نجات ایران از وضعیت موجود, پای صندوق¬های رای امده گفت¬مان وی را برگزیدند. این¬ک "تدبیر, امید و عقلانیت" نزدیکی بسیاری ب بخشی از گفت¬مان اصلاح¬طلبی ام¬روز ایران دارد نباید سبب جر زدن ِ افراط¬گرایان در این بازی سراسر برد –تا ب ام¬روز– برای ایران شود. دلیلش هم ساده است. این اصطلاحات, ان¬تخاب مردم است و قرار است رویه سال¬های اتی ایران باشد؛ کسانی¬ک از مسیر مردم ب دورند, راهی جز احترام ب ان¬تخاب مردم ندارند؛ زیرا ک عواقب نپذرفتن ان, هزینه ای گزاف بر ملت و مملکت دارد. این غر زدن¬ها و داد و فریادهای ام¬روز برخی, سبب ناهم¬گونی و برهم خوردن هژمونی ب¬وجود امده ی مردم و دولت جدید با محوریت گفت¬مان "عقلانیت" می¬گردد و تن ندادن ب خواست مردم برای "تغییر" و برهم زدن هم¬گرایی ب وجود امده در" اصل مورد نیاز برای نجات ایران ِ ام¬روز و پیشرفت و توسعه" تنها تحقق این اتفاق پربرکت را ب تعویق می اندازد, ن این¬ک سبب از بین رفتن اصل ان گردد؛ ک چنین امری خواسته و ضرورت ایران ام¬روز است. 

در پایان یادمان باشد مردمان ما, ثابت کرده¬اند همیشه از سیاسیون ما جلوتر هستند. و هر چند وقت یک¬بار باید برای رسیدن همین سیاسیون بیاستند و بالطبع هزینه دهند!!


*نام متن (منطقه هـــَز Haz) اصطلاحی¬ست در جوش¬کاری. درواقع ب علت انتقال حرارت و انجام استحاله¬های متالورژیکی رخ می¬دهد. در این منطقه معمولن ترکیب شیمیایی ثابت مانده ولی ساختار و دانه¬بندی فلز در اثر حرارت ناشی از جوش-کاری تغییر می¬کند.



احسان نفیسی - 21رمضان 1392 خورشیدی


 


نظرات 4 + ارسال نظر
کوزت چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:00 ب.ظ http://www.koozet.com

با سلام خدمت مدیر وبلاگ
من چند وقته یه سایت تفریحی زدم که بیشتر تو اون داستان ارسال میکنم میخواستم اگه مایل به تبادل لینک با ما بودید ما را با نام (( سایت تفریحی کوزت )) یا (( داستان های عاشقانه )) لینک کنید و بهمون خبر بدید که با چه اسمی شما را لینک کنیم
حتما بهم سر بزن و بگو
یه نگای هم به سایت بنداز و اگه نظزی داری بهم بگو

ادریس پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:20 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

مرسی احسان...

خواهش ادریس جان

احسان رضائی شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ب.ظ http://goojegeno.blogsly.com

از قسمت جوشکاریش خیلی خوشم اومد . مرسی مهندس

مم نون از تو احسان ِ جان

مفرد مونث بی مخاطب سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:25 ب.ظ

مدتی بود رادیو احسان خونمان پایین آمده بود که بحمدالله خواندیم و مرتفع شد!

خدای را سپاس...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.