تابناک نوشت:

پس از کشمکش‌های فراوان بالاخره گروه «اوهام» با انتشار نامه‌هایی رسماً از فضای رسمی موسیقی کشور خداحافظی کرد و شهرام شعرباف مدیر این گروه در اتفاقی بی‌سابقه از مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نمود تا مجوز رسمی فعالیت این گروه لغو شود؛ روشی که برای اعتراض نسبت به برخوردهایی که با این گروه صورت پذیرفته، در پیش گرفته شده است.

شهرام شعرباف خواننده و آهنگساز و سرپرست گروه اوهام روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه به دفتر موسیقی وزارت ارشاد رفت و دو نامه را به دفتر پیروز ارجمند، رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد. او در یکی از این نامه‌ها از مشکلات ماه‌های اخیر خود گفته و گلایه‌های جدی را هم نسبت به آن مجموعه بیان کرده است.

گروه «اوهام» با محوریت شهرام شعرباف، یکی از پرسابقه‌ترین گروه‌هاست که با همراهی شاهرخ ایزدخواه و بابک ریاحی‌پور در تهران تشکیل شد و پس از عدم صدور مجوز آلبوم این گروه در سال ۱۳۷۸، با انتشار آلبوم این گروه در فضای اینترنت و خروج شعرباف از ایران، عملاً این گروه تغییر وضعیت داد و پس از این سلسله رخداد‌ها، برخی آهنگ‌های این گروه منتشر شد.

مجموعه آهنگ‌های شهرام شعرباف که ترکیبی از موسیقی راک با به کارگیری سازهای سنتی ایرانی نظیر دف، سه‌تار و کمانچه بود و اشعار حافظ نیز به متن متن موسیقی مورد استفاده قرار گرفته بود، آمیزه‌ای قابل توجه برای مخاطب بود و همین فضای متفاوت باعث شد تا این گروه در دولت احمدی‌نژاد به رسمیت شناخته شده و نخستین آلبوم رسمی این گروه در شانزدهم اسفندماه ۹۲ و در دولت روحانی منتشر شود.

با این حال پس از لغو کنسرت گیلان و عدم صدور مجوز برای آلبوم بعدی این گروه که قرار بود در زمستان 93 رونمایی شود و برخی وقایع دیگر از جمله عدم صدور مجوز کنسرت پایان سال این گروه در تهران، شهرام شعرباف با انتشار متن خودمانی خطاب به هواداران این گروه، نسبت به وضعیت پیش آمده اطلاع رسانی کرد و درباره واکنشی که خواهد داشت، هشدار داده بود و حال این واکنش رسانه‌ای شده است.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    54 2
    حیف و صد حیف
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    28 2
    این گروه کارشون در زمینه موسیقی خیلی خوب بود. نباید از فضای موسیقی کشور خارج بشن.
  • سعيد A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    21 1
    كاش نامه رو هم ميزاشتيد مردم ميخوندند اقاي شعرباف چه دل بری داشت ....
  • خادم A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    12 1
    خیلی هم خوب دولت عزیز تو چاهی که احمدی نژاد واعوان و انصارش واستون کندن غرق بشید خوب راهی هست واسه دلواپسان و خبر تو هم که دستت با اونا یکیه نچاپ